tiistai 7. tammikuuta 2014

Seksi, miksi?

Inhoan lukea mitään, mikä liittyy seksiin. En siksi, että minulla olisi mitään sitä vastaan, vaan siksi, että se muistuttaa minua omasta kokemattomuudestani ja näin ollen itsetuntoni heikkoudesta ja epävarmuudestani. Kaikkialta saa lukea sinkkuuden tuomista seikkailuista ja muista sellaisista. Nuorena pitäisi heittäytyä ja harrastaa "haureutta", aikuisena ehtii sitten katua. Kun mietin, mihin itse toisaalta olen aikani käyttänyt, tuntuu siltä, että olen hukannut nuoruuden päiväni täysin. Masentuneisuuteni syvenee tuon myötä erittäin pahasti.


Toisaalta, miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia? Miksi pitäisi mennä massan mukana? Kai siksi, että jos ei täytä kaikkia vaatimuksia, jää ikään kuin ulos ihmisyydestä, miehisyydestä. Se luo kuilun omalle itsevarmuudelle, joka syvenee ajan kuluessa. Eniten minua syö se, että minulla olisi ollut muutamia tilaisuuksia, joissa tilanne olisi voinut edetä tietyille urille, mutta omassa sulkeutuneisuudessani ja epäitsevarmuudessani en uskonut tuohon mahdollisuuteen, ja siksi menetin sen. Tuskin elämäni olisi mitenkään merkittävästi muuttunut. Itsevarmuudessa kenties olisi näkynyt jotain muutosta, mutta elämänlaatu ei olisi yhtäkkiä maagisesti parantunut.

Kai ihmisillä on tapana etsiä helppoja ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin. Siksi uskomme, että kun omistan tuon ja tuon tavaran, tulen onnelliseksi, kun olen menettänyt poikuuteni, olen onnellinen, kun kuntoilen ja näytän hyvältä, tulen onnelliseksi. Oikeastaan ongelma ei ole noiden asioiden puuttessa, hyvän ulkonäön, seksin tai omaisuuden. Ongelma on päänsisäinen, vika kytkennöissä, joiden luulemme korjautuvan, kun vaihdamme muutaman osasen tässä kaoottisessa systeemissä. Kytkentöjen muuttaminen on aivan helvetin vaikeaa omin avuin. Siksipä yritämme jatkuvasti paikata osia.
Mitäpä muuta olisivat pakonomainen kehon hallinta, seksi, viiltely ja stimulanttien käyttö, jos eivät tapoja korvata komponentteja, jotka eivät tarvitse korjausta, tavoitteena saada kytkennät toimimaan paremmin, saada ahdistuksen laskemaan, saadakseen koneen takaisin toimintakuntoon?


Epävarmuus hiipii liian lähelle nyt, enkä usko, että hän pitääkään minusta, vaikka kaikki merkit viittaavat siihen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti